Jak správně inzerovat nemovitost

Prodat nemovitost znamená "dostat ji pořádně na oči." Jedině tak máte šanci najít vhodného kupce. A když už ji dobře zviditelníte (například na portále ceskereality.cz nebo v regionálním tisku), je toho třeba náležitě využít. Prezentaci prodávané nemovitosti musíte vyšperkovat tak, aby zaujala co nejvíce lidí a dostala se z šedi a nudy ostatních nabídek. Jak na to?

V dnešní době se nabízí velké množství marketingových nástrojů, jak inzerovat prodej nemovitosti. Nicméně nejlepší formou, jak propagovat prodej své nemovitosti - a to tak, aby o ní vědělo co možná nejvíce lidí - je určitě internet. Proto není divu, že se až 80% nemovitostí nakonec prodá právě díky internetu.
Při internetové inzerci nemovitostí je třeba zajistit její detailní profesionální zpracování a působivost, jelikož se tak nejen zvýší návštěvnost inzerátu a pravděpodobnost úspěšného prodeje, ale můžeme si dovolit požadovat dokonce i vyšší cenu prodávané nemovitosti - samozřejmě s ohledem na její skutečný stav, lokalitu, typ atd.
Inzerát by neměl být pouhou dokumentací prodávané nemovitosti, ale její poutavou reklamou. Tedy nástrojem, který přiměje potencionální zájemce k návštěvě nemovitosti, k osobnímu kontaktu s realitním makléřem. Pokud totiž dostanete zájemce na místo, sice mohou zjistit, že inzerovaná nemovitost vypadá o trochu hůř než na fotografiích (a nebo naopak lépe), může je však také oslovit prostředí, výhled, potenciál domu, zahrada, ale třeba i příjemní sousedé, obslužnost atp.

Jak má vypadat kvalitní inzerát

  • Inzerát musí mít pravdivý a co nejpodrobnější popis, nesmíte nic zamlčet. Inzertní servery navíc nejčastěji nedovolují používání superlativ, kapitálek a zvýrazňování.
  • Samozřejmě zásadně prodávají především fotografie! Kombinujeme fotografie celého interiéru, fotografie celé nemovitosti, ale nejbližšího okolí. A nejlépe přiložíme i 3D půdorys.
  • Fotíme zásadně uklizené místnosti, naaranžovaný interiér. Žádné špinavé prádlo, nádobí, rozházené židle atd. Hovoříme o takzvaném HOME STAGINGU.
  • Ideální je též přiložit kromě fotografií i video a umístění nemovitosti na mapě.
  • Cenu uvádíme vždy konečnou.
  • Inzerát nesmí postrádat kontakt na vás, pokud si nemovitost prodáváte sami.